Daughters: piosenki do tańczenia i wstrząsające końcówki
W zeszłym roku Daughters zawładnęli muzycznym światkiem. Według wielu nagrali najlepszy album 2018 roku. W tym roku będziemy mieli okazję sprawdzić, czy na żywo są równie genialni, co w studiu – na początku sierpnia wystąpią na OFF Festivalu w Katowicach.
Z tej okazji gitarzysta grupy Nicholas Andrew Sadler opowiedział nam o różnych historiach kryjących się za kawałkami z ich ostatniego albumu „You Won’t Get What You Want”. Dowiedzieliśmy się przy okazji, że muzyka Daughters to muzyka (chociaż trochę) taneczna.
>> Read the interview in English.
„Satan in the Wait”
Ta piosenka to jeden z pierwszych pomysłów, jakie złożyły się na album „You Won’t Get What You Want”. To zarazem utwór, którego ukończenie zajęło najwięcej czasu – mniej więcej sześć lat. Większość osób, które słyszały „You Won’t Get What You Want” w kolejnych wersjach demo, mówiła, że „Satan in the Wait” to ich najmniej ulubiony kawałek. Te komentarze przeraziły mnie i zmieszały, ponieważ czułem, że ten utwór naprawdę się wyróżniał. Żeby być jednak fair wobec tych, którzy twierdzili inaczej: tak naprawdę nie był on gotowy do końca 2017 roku, lata po tym, jak pojawił się jako demo. Nazywaliśmy go „Slow Ending” aż do momentu, kiedy został nagrany. To mój ulubiony utwór Daughters i ten, z którego jestem najbardziej dumny.
„The Reason They Hate Me”
„The Reason They Hate Me” to kolejny wczesny pomysł na „You Won’t Get What You Want”, który istniał wcześniej przez jakiś czas jako znacznie dłuższy kawałek złożony z niezdarnie połączonych fragmentów. To był jeden z tych utworów, w których podstawowe pomysły przyszły mi tak łatwo, że aż musiałem być wobec nich podejrzliwy (a także wobec siebie za cieszenie się z ich prostoty). Finalna struktura tej piosenki jest oparta częściowo na świetnym utworze Sisters of Mercy – tym, który na razie zachowam w sekrecie. Myślę o tym utworze, a także o innych z „You Won’t Get What You Want”, jako o mojej próbie przemycenia większego potencjału do tańczenia do Daughters. Obecnie słucham jednej z wersji demo tej piosenki, ma osiem minut i pięć sekund i miała się nazywać „Staircase”, w nawiązaniu do starego zespołu screamo z Nowego Jorku, może z Long Island.
„Ocean Song”
Jestem całkiem dumny z „Ocean Song” – to moja druga ulubiona piosenka po „Satan in the Wait”. Te dwa kawałki są do siebie podobne na kilka sposobów, np. jeśli chodzi o ilość czasu, jakiego było trzeba, żeby wymyślić, jak je skończyć. Podobnie jak „The Reason They Hate Me”, „Ocean Song” uważam w pewnym sensie za piosenkę do tańca (ze szczególnie wstrząsającym zakończeniem nie najlepszym do tańca). Wydaje mi się, że pierwszą wersję zakończenia napisałem jakoś w 2012 roku. Po długim okresie, w którym byłem przekonany, że Daughters nie zbierze się na wystarczająco długo, aby nagrać album, w obliczu – jak mi się wydawało – chłodnego przyjęcia tego kawałka przez resztę zespołu (myliłem się), sprzedałem go Alien Workshop Skateboards do wydania, które pojawia się na DVD w „Thrasher Magazine”. Pewien sprytny fan Daughters to odkrył i podzielił się tym ze wszystkimi w internecie, tylko że źle zinterpretował mój pomysł na niskotonowy bęben jako nagranie puszczone pod wodą. Nie pamiętam dlaczego, ale nazywaliśmy „Ocean Song” początkowo „Revort”, póki Lex nie nadał nazwy temu utworowi. Mówię tutaj „my”, ale tak naprawdę wszystkie kiepskie nazwy demo były moje.
DAUGTHERS: SONGS TO DANCE TO AND HARROWING ENDINGS
„Satan in the Wait”
This is one of the first song ideas that I had for YWGWYW. It is also the song that took the longest to complete; about 6 years. Most folks who heard the YWGWYW demos as they progressed would comment that „Satan in the Wait” was their least favorite. That commentary dismayed and confused me as I felt that it was a true stand-out, but to be fair to those who would’ve commented otherwise: it really didn’t come together until late 2017, years after it was first demoed. We referred to it as „Slow Ending” up until it was recorded. It is my favorite Daughters song, and the one I am most proud of.
„The Reason They Hate Me”
„The Reason They Hate Me” was another early idea for YWGWYW and existed for some time as a much longer piece of clumsy interconnected fragments. This was one of those songs where the core ideas came to me so easily that I could only be left feeling suspicious of them, and of myself for enjoying their simplicity. The songs final structure is based, in part, on a great Sisters of Mercy song – one that I will keep a secret for now. I think of this song, and others from YWGWYW, as my way of sneaking more potential for dancing into Daughters. I am currently listening to one of the demos; it’s 8 minutes, 5 seconds long and used to be referred to as „Staircase,” after an old screamo band from NYC, maybe Long Island.
„Ocean Song”
I am quite proud of Ocean Song, my second favorite after “Satan in the Wait.” These two pieces of music parallel each other in several ways, one of which is the length of time it took to figure out how to finish them. Along with „The Reason They Hate Me,” I see it as some kind of dance song (with a particularly harrowing ending not great for dancing to). I think I wrote the first edition of the ending some time in 2012, and after a span of time in which I was unconvinced that Daughters would come together for long enough to make an album, and what seemed like tepid interest from the band members (I was wrong), I sold it to Alien Workshop Skateboards for an edit that appears in a DVD by Thasher Magazine. A clever Daughters fan figured this out and posted it for all to see, only, they misinterpreted my down-pitched drum idea as the recording itself sounding underwater. I cannot remember why, but we called Ocean Song „Revort” until Lex named it. I say we here, but all the bad demo names were mine.
Co państwo na to?